Pročitajte kako autoto.hr realizira 90% upita o rabljenim vozilima putem weba.

U 3+ godine razvoja, klijent je od same nule razvio softversku platformu koja prodaje tisuće rabljenih automobila online godišnje, i koju sada širi na tržišta susjednih zemalja.

U razdoblju 2018-2020 prodano ukupno 8000+ rabljenih vozila
Autoto je prisutan u 3 države
U poslovnu mrežu uključeno je 80 veleprodajnih partnera

Što bi novi startup u djelatnosti prodaje rabljenih vozila trebao napraviti da stvori konkurentsku prednost u zreloj, ali krizama oslabljenoj industriji u kojoj dominiraju jači konkurenti? Kako poslovati, znajući da će troškovi dosega do novih kupaca samo rasti?

Upravo je o tome 2018. godine razmišljao gospodin Marin Zoričić, direktor nove tvrtke Autoto d.o.o. za maloprodaju i veleprodaju rabljenih vozila. Prateći trendove koji nalažu da se automobilska industrija ubrzano digitalizira te da će se jednog dana u potpunosti preseliti online, gospodin Zoričić odlučuje da će Autoto primarno poslovati online i svoju konkurentsku prednost izgraditi na investiciji u visoko kvalitetne web tehnologije.
Tri godine nakon početka poslovanja, mali startup Autoto uspio je ne samo pokrenuti portal za online prodaju rabljenih vozila, nego je ta suradnja iznjedrila potpuno nov, softverom pogonjen i uspješan poslovni model kakav još nije postojao u Hrvatskoj. Ovo je priča o tome kako je razvijen Autoto.hr web od nule do uspjeha, kao i o tome kako je WEB Marketing klijentu pomogao artikulirati i razviti poslovnu ideju.

2018. godina: Razvoj B2C portala za maloprodaju rabljenih vozila

Na preporuku poslovnog partnera, klijent nam je pristupio 2018. godine, nedugo nakon što je od svoje matične tvrtke Grand Auto d.o.o. dobio otvorene ruke da osmisli inovativan način za prodaju rabljenih vozila na tržištu Hrvatske i regije

Inicijalna je ideja bila pokrenuti malo drukčiji portal za prodaju rabljenih vozila. Autoto je identificirao potrebu za uslugom razvoja softvera po mjeri, sa snažnim fokusom na SEO optimizaciju weba za Google te integracijom weba s postojećim poslovnim sustavom u kojem tvrtka upravlja podacima o vozilima.

Imao sam osjećaj kao da me stručno savjetuje prijatelj, a ne poslovni partner. WEB Marketing je od početka pristupio projektu s našeg stajališta i sve učinio jednostavnim.

~ Marin Zoričić, direktor Autoto d.o.o.
Prvo smo odradili nekoliko sastanaka u kojima smo samo slušali klijenta. Željeli smo dubinski razumjeti ciljeve i tržišnu strategiju. U rani brainstorming uključili smo razvojni tim jer nam je bilo važno da naša cijela ekipa predlaže korake razvoja. U momentu kad je klijent odabrao nas, već smo bili dobro upoznati o poslovanju i spremni početi s razvojem.
Prvu verziju B2C portala na adresi www.autoto.hr lansirali smo 2018. godine. Programiranje po mjeri uključivalo je razvoj standardnih značajki, primjerice:
G. Zoričić imao je puno širu viziju online prodaje rabljenih vozila. Njegovo povjerenje u našu sposobnost da odradimo veliki softverski projekt koji će se dugoročno nadograđivati, ponekad i u nepoznatom smjeru, bio je razlog zašto je angažirao WEB Marketing. Nakon lansiranja B2C weba nastavili smo razvoj druge faze klijentove vizije.

2019. godina: Razvoj B2B portala za veleprodajne partnere

Snaga tvrtke Autoto leži u uvozu kvalitetnih rabljenih automobila koje njihovi serviseri provjeravaju prije puštanja u prodaju, kao i u tome što sva vozila tvrtka ima na lageru u Hrvatskoj.

Da bi prodao sva ta vozila, Autoto je izgradio široku partnersku mrežu prodavača rabljenih vozila. Tim se B2B partnerima željelo ponuditi ogroman katalog vozila online i omogućiti im narudžbu i kupnju vozila putem weba.

2019. godine počinjemo nadograđivati maloprodajni B2C portal na veleprodajni B2B portal. Razvili smo uobičajene, kao i manje uobičajene značajke koje B2B kupcima omogućuju sljedeće:

  • Pregled svih vozila namijenjenih veleprodaji
  • Pregled veleprodajnih cijena online, s isključivanjem prikaza (skrivanjem) veleprodajnih cijena
  • Korištenje Autoto portala kao prezentacijskog kataloga za krajnje kupce, koji sadrži mnogo više vozila od onih koje prodavač ima na svom dvorištu
  • Generiranje ponude krajnjem kupcu Narudžba i kupnja vozila na webu
  • Mogućnost komisijske (komisione) prodaje rabljenih vozila, gdje partner preuzima vozilo na neki određeni vremenski rok.

Klijentov posao bio je osluškivati potrebe i probleme kupaca, pogotovo veleprodajnih partnera, i te potrebe komunicirati nama:

Da li je tehnički moguće napraviti značajku A?

Kako bismo mogli omogućiti značajku B?

Koji je vaš savjet za implementaciju značajke C?

Te su tržišne zahtjeve naši razvojni inženjeri pretvarali u značajke. Slijedeći SCRUM, modernu metodologiju razvoja softvera po mjeri s kojom klijent dobiva softver kvalitetnijeg koda u kraćem vremenu, klijenta je cijelo vrijeme intenzivno sudjelovao u razvojnom procesu. On nam je komunicirao koje su mu značajke prioritet, a to je nas fokusiralo na brz razvoj stabilnih funkcionalnosti koje klijentu predstavljaju najveću vrijednost u svakom trenutku. Upravo takav partnerski pristup razvoju softvera po mjeri pomogao je klijentu realizirati pravu inovaciju u hrvatskoj automobilskoj branši.

2020. godina: Inovativna online platforma na kojoj svi trguju sa svima

Nećemo reći da je dosadašnji razvoj B2C + B2B portala bio rutina, jer nijedan projekt programiranja po mjeri to nije. Međutim, pravi izazov u tehničkom, i prava inovacija u poslovnom smislu počinje 2020. godine, kada zajednički s klijentom počinjemo brainstormati načine na koje Autoto može povećati prodaju rabljenih vozila.

Zapitali smo se sljedeće:

Kako Autoto može maksimalno iskoristiti dosadašnju investiciju u digitalnu platformu i kreirati nešto što nosi dugoročnu konkurentsku prednost?

Odgovor je bio u već formiranoj veleprodajnoj mreži.

Naime, iako Autoto surađuje s X+ prodavača rabljenih vozila, ti pojedinačni mali B2B partneri:

  • ne znaju jedan za drugog i ne surađuju jedni s drugima,
  • nemaju tako velik lager kao što ga ima Autoto, i
  • nemaju takve marketinške resurse kakve ima Autoto.

A što kada bi Autoto svoju postojeću digitalnu platformu nadogradio tako da ona međusobno poveže sve B2B partnere u jednu veliku digitalnu prodajnu mrežu (marketplace)?

Što kada bi svatko mogao trgovati sa svakime?

Za krajnjeg kupca bi to značilo da prodavač rabljenih vozila iz Bjelovara njemu može pokazati i prodati vozilo koje se fizički nalazi u Rijeci, na prodajnom dvorištu drugog prodavača koji je član Autoto platforme.

Upravo tu razrađujemo koncept do kraja i pretvaramo ga u inovaciju: Autoto će postati centralna online platforma gdje svaki B2B partner može otvoreno nuditi i prodavati sva vozila svih članova Autoto mreže. Koncept smo do kraja artikulirali kroz razvojni proces surađujući s klijentom i dijeleći s njim ideje i savjete što je sve tehnički moguće.

Naš web odradi sve, a prodaja samo ‘zakucava’. Od deset upita o vozilima koje dobijemo direktno putem weba, uspješno prodamo njih devet.

~ Marin Zoričić, direktor Autoto d.o.o.

Udruživanje snaga ima i puno marketinškog smisla. Umjesto da svaki mali prodavač rabljenih vozila djeluje sam na tržištu, Autoto će ga poduprijeti svojom inovacijom. Autoto će investirati znanje, iskustvo i novac u razvoj kompleksne digitalne platforme na kojoj ih mogu pronaći i maloprodajni i veleprodajni kupci, te kupiti i (pre)prodati njihova vozila.

Tijekom 2020. godine počinjemo razvijati centralni online marketplace rabljenih automobila. Time tvrtka Autoto de facto postaje izjednačena s digitalnom platformom. Softver koji se vrti u pozadini postat će možda najvažniji izvor konkurentske prednosti, i zato platformu zajednički razvijamo iterativnim pristupom, pazeći da sustav ostane stabilan i bez bugova, čak i kad ga nadograđujemo.

Stupnjevito razvijamo, testiramo i na temelju feedbacka kupaca unaprjeđujemo jednu po jednu značajku nove platforme, između ostalog:

Čim se inovativni model dokazao u Hrvatskoj, krenuli smo na širenje platforme na regiju.

2021. godina: Razvoj online platforme za regionalno tržište

Tijekom 2021. godine proširujemo digitalnu platformu da bismo omogućili klijentu izlazak najprije na tržište Makedonije i Srbije, a zatim i na druge države.

Međunarodno poslovanje zahtijevalo je i da riješimo nove softverske izazove, poput automatiziranog prevođenja cijele platforme na više jezika i označavanja vozila koja su dostupna za izvoz po pojedinim državama.

Ako od početka gledaš da kreiraš korist ne samo za sebe nego i za druge, ti će drugi željeti raditi s tobom. Više koristi znači više prodanih vozila, i tu svi dobivamo.

~ Marin Zoričić, direktor Autoto d.o.o.

Portal svake države povezujemo s centralnim Autoto sustavom u Hrvatskoj, gdje se nalazi centralno skladište i gdje se bilježe podaci o svim raspoloživim vozilima. Tako će B2B partneri u Makedoniji i Srbiji, svaki u svojoj državi imati pristup istoj platformi za partnere, kakvu je Autoto kreirao u Hrvatskoj za svoje partnere.

Razvili smo sljedeće mogućnosti:

  • Pregled svih vozila namijenjenih izvozu u te zemlje
  • Kreiranje vozila za prezentaciju u vlastitom online oglasniku, namijenjenom njihovim kupcima
  • Prijevod podataka o vozilu na jezik zemlje u kojoj partner posluje
  • Kupnja vozila online

Makedonija i Srbija samo su početak međunarodnog poslovanja, i tvrtku Autoto tek čeka vrhunac njihovog potencijala. Nova tržišta već su u najavi i za njih pripremamo nacionalne portale s oglasnicima rabljenih automobila koji će biti povezani s Autoto centralom u Hrvatskoj.

vrh stranice